X-Carve owners in Scandinavia

Devalt 611 som jeg fikk i kitet fra inventables.

Stikkontakten som man setter i støpselet i veggen er en annen type enn det som er i norge. og det sitter en sikring på 13A i stikkontakten som er fra 611

UK støpsel… trenger norskt :stuck_out_tongue:

Jeg er rimelig sikker (men ikke 100%) at det i USA er veldig vanlig å ha sikring knyttet til hver kontakt/bryter - noe som ikke er vanlig her i Norge.

Du kan bytte ut kontakt med vanlig norsk såfremt Dewalt er 230VAC, den har bare to ledere uansett og ingen jord.

den er 230v ja :smiley: Da bytter jeg bare ut kontakten
Takk for svar. Kanskje det blir prøvekjøring ikveld :stuck_out_tongue:

Jag finns i Stockholm och köpte en 1000 x 1000 med DeWalt 611. Är mer än nöjd sett till vad jag fick för pengarna; jag har letat efter en lämplig CNC-maskin i minst tre år men de jag har varit av tveksam kvalitet även om de kostat en del. Tidigare anlitade jag firmor som hade CNC-maskiner men det var väldigt frustrerande.

Jag bygger och reparerar elgitarrer på heltid och X-Carven får visa vad den går för. Kolla in www.peterwesterberg.se

Noen forhandler av makerslides her i Norge?

Tror nok nærmeste leverandør er i england:

MakerSlide Europe - Amber Spyglass Ltd?

Birkeland, Aust Agder, Norge her :slight_smile:
X-Carve 1000 med Gecko G540 kontroller, Vannkjølt spindel.
Bruker Fusion 360 og Mach3

Max 2m lengder… Crapp…

Hej Jag har beställt en 1000x1000 nu med fri frakt och $100 i rabatt från US. Erbjudande gäller nu några dagar BlackFriday nov 2017. Tullen är på 2,7% därtill kommer moms på 25%. Eller gå till “Avgiftsguiden – räkna ut vad varan kostar - Tullverket” Min kostar $1388 och det ger ca 3200.- i avgifter.
Kommer använda en Makita RT0700CJ som spindel. Har inte köpt fräsar och jag vill gärna ha tips vad man ska köpa till en 8mm chuck.
Bor söder om Malmö i Sverige
Peter N

Ebay og aliexpress har plenty 8mm fresestål.

Apropos skandinavia og cnc:

http://cncmaskiner.org

Tror neste cnc blir fra Sverige. :slight_smile:

Me and my brother bought an x-carve 3 weeks ago :slight_smile:
We’re located in “sotenäs” on the west coast of Sweden. About 130km north of Gothenburg :slight_smile:

Norway :slight_smile: Eller får vel si Larvik Norge

Bruker selv Makita RT700 og std. chuck tar 6-8mm tror jeg (bruker stort sett kun 6mm selv)

For fresestål så handler jeg litt via ebay (20deg V-bits f.eks) mens fresestål til bruk på aluminium så kjøper jeg via www.sorotec.de

Tack för tippset