Devalt 611 som jeg fikk i kitet fra inventables.
Stikkontakten som man setter i støpselet i veggen er en annen type enn det som er i norge. og det sitter en sikring på 13A i stikkontakten som er fra 611
Devalt 611 som jeg fikk i kitet fra inventables.
Stikkontakten som man setter i støpselet i veggen er en annen type enn det som er i norge. og det sitter en sikring på 13A i stikkontakten som er fra 611

UK støpsel… trenger norskt 
Jeg er rimelig sikker (men ikke 100%) at det i USA er veldig vanlig å ha sikring knyttet til hver kontakt/bryter - noe som ikke er vanlig her i Norge.
Du kan bytte ut kontakt med vanlig norsk såfremt Dewalt er 230VAC, den har bare to ledere uansett og ingen jord.
den er 230v ja
Da bytter jeg bare ut kontakten
Takk for svar. Kanskje det blir prøvekjøring ikveld 
Jag finns i Stockholm och köpte en 1000 x 1000 med DeWalt 611. Är mer än nöjd sett till vad jag fick för pengarna; jag har letat efter en lämplig CNC-maskin i minst tre år men de jag har varit av tveksam kvalitet även om de kostat en del. Tidigare anlitade jag firmor som hade CNC-maskiner men det var väldigt frustrerande.
Jag bygger och reparerar elgitarrer på heltid och X-Carven får visa vad den går för. Kolla in www.peterwesterberg.se
Noen forhandler av makerslides her i Norge?
Tror nok nærmeste leverandør er i england:
Birkeland, Aust Agder, Norge her 
X-Carve 1000 med Gecko G540 kontroller, Vannkjølt spindel.
Bruker Fusion 360 og Mach3
Max 2m lengder… Crapp…
Hej Jag har beställt en 1000x1000 nu med fri frakt och $100 i rabatt från US. Erbjudande gäller nu några dagar BlackFriday nov 2017. Tullen är på 2,7% därtill kommer moms på 25%. Eller gå till “Avgiftsguiden – räkna ut vad varan kostar - Tullverket” Min kostar $1388 och det ger ca 3200.- i avgifter.
Kommer använda en Makita RT0700CJ som spindel. Har inte köpt fräsar och jag vill gärna ha tips vad man ska köpa till en 8mm chuck.
Bor söder om Malmö i Sverige
Peter N
Ebay og aliexpress har plenty 8mm fresestål.
Me and my brother bought an x-carve 3 weeks ago 
We’re located in “sotenäs” on the west coast of Sweden. About 130km north of Gothenburg 
Norway
Eller får vel si Larvik Norge
Bruker selv Makita RT700 og std. chuck tar 6-8mm tror jeg (bruker stort sett kun 6mm selv)
For fresestål så handler jeg litt via ebay (20deg V-bits f.eks) mens fresestål til bruk på aluminium så kjøper jeg via www.sorotec.de
Tack för tippset